onsdag 23. februar 2011

Hexagon Baby Sweater - den første jakka er laget! :)

Nå har jeg ikke prøvd noen "vanlig" oppskrift på babyjakke, men synes denne var veldig enkel og fin:) Også kan man fint gjøre sin egen vri på den;) Fant oppskrifta her. Greia er å hekle to "bestemor-sekskanter", som man syr sammen...! :)



Jakka er heklet i Trysil Superwash Ullgarn på nål 4.
Lillafargen kommer ikke helt fram som den skal, den er mer rosa-lilla enn blå-lilla.. Er dette en kjent greie med bilder av spesielle farger tro..?


Håper iallefall det er ei lita frøken som kan holde varmen i denne snart;)

2 kommentarer:

  1. Nemmen!!! Hvem var det jeg fant som endelig har fått seg blogg :)))
    Og så flink du er til å hekle. Det begynner å bli lenge siden jeg har heklet noe... Eller det er ikke sant, jeg laget vist et par nye votter i januar.
    Uansett, så utrolig søt jakke. Hvem er den heldige som skal få denne?

    Tusen takk for hilsning. Uff ja nå begynner jeg å dra på åra gitt. Nå er det bare å sitte å vente på "gikta" hehe ;)

    Vi skal på hytta i helgen å kose oss i snøen.
    Vi skal ikke avtale en tur dit samtidig snart a? Det er jo ikke akkurat lange stubben fra hverandre der oppe.
    Det hadde vært kjempekoselig for både store og små.

    Gleder meg til å titte innom her fremover.
    Ha en super dag snuppa.

    Knusekos :)

    SvarSlett
  2. Hehe,jammen vart det blogg på meg og,ja..;) Kløner litt ennå da,og har ikke funnet helt ut av alt..men det er ikke så stress å måtte det..:)
    Jakka er til det nye tantebarnet mitt som kommer om ..oi,4 dager er det nå..!:) Skulle ha laget noe til hennes søster også,men det var mer safe å begynne med det minste..;) hehe..
    Men Trine Lise,du må legge ut heking på bloggen din da:) Boo var jo kjempefin!:) Synes det er imponerende å få til slik med bitteliten nål..!:)
    Hehe,såå gammel er du ikke da,tar snart att deg..;)
    Hørtes herlig ut å ta en hyttetur, komme seg unna alt det vante hjemme.. :) Det er sant, er ingen reser på ski altså,men det ville vært kjempekos..!=) Har ikke vært der på flere år nå faktisk.. hm.. Er dere der ofte nå eller? :)
    Kos dere masse da:) Så satser vi på å få til en tur dit samtidig og..;)
    Kos&klem

    SvarSlett